انتخاب بوستان فراغه ابرکوه به عنوان بوستان شاخص استان یزد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه در آستانه هفته منابع طبیعی و در گفتگو با خبرنگار ما، از انتخاب بوستان بین راهی فراغه در ابرکوه به عنوان بوستان شاخص استان یزد خبر داد.

به گفته محمد مهدی صادقی، بوستان فراغه نگيني سبز در شهرستان ابركوه و از دستاوردهاي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري این شهرستان به شمار می رود.

به گفته صادقی، بوستان فراغه ابرکوه به عنوان تنها مکان تفرجگاهی شهرستان، مكاني مناسب را جهت بهره برداري اهالي شهرستان و استان و اقامت و رفع خستگي زائرين مشهد مقدس از استانهاي مركزي و جنوبي فراهم ساخته است که به خصوص در ایام تابستان شاهد انبوه مسافران در این بوستان هستیم

صادقی با ذکر این مسئله که یکی از مزایای این بوستان قرار داشتن درپنج كيلومتري محور ابركوه به شيراز و در مسیر جاده اصلی می باشد، مساحت این بوستان را 25 هكتار بیان کرد.

.صادقی افزود:.اين بوستان توسط اداره منابع طبيعي و آبخيزداري، با كاشت گونه هاي گياهي نظير اقاقيا ،گل ابريشم ، كاج ، سرو ، انار ، انجير ، اكاليپتوس ، زيتون و زبان گنجشك به وجود آمده است.

وی تأسیسات این بوستان را احداث 2 باب استخرذخيره آب و يك حلقه چاه ذکر نمود،وی همچنین خاطر نشان ساخت که این اداره با محوطه سازي ،ايجاد ميادين و خيابان كشي و آسفالت و احداث شبكه برق در این بوستان تمامی تلاش خود را در جهت ایجاد فضائی سبز و دلنشين و قابل استفاده برای عموم فراهم ساخته است.

به گفته صادقی، همچنین این بوستان بین راهی با دارابودن امكاناتي مانند نمازخانه ، سرويسهاي بهداشتي ، يك باب گلخانه تولید نهال جنگلي و غير مثمر ، محلهاي مناسب و سكوهاي احداثي جهت نصب چادرهاي مسافرتي، زمين بازي كودكان مجهز به وسائل بازی کودکان، آماده پذيرائي اهالي محترم شهرستان و مسافرين عزيز مي باشد . صادقی افزود: این بوستان با توجه به بازدید هیئت نظارت و ارزشیابی سازمان جنگل ها و مراتع کشور، به عنوان بوستان شاخص استان یزد انتخاب شده است .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا